Påfåglar
Någon som testat klickerträna påfåglar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det har jag aldrig hört talas om, är det något du funderar på att ge dig på?
Men klart det är möjligt, borde väl vara likt att klicka andra hönsfåglar eller fåglar.
http://www.clickertraining.com/taxonomy/term/4
http://www.youtube.com/watch?v=F8ZGDrw9AgU&list=UUGStMeNszt5dINPujdeHeUQ&index=4&feature=plcp
Ja, jag ska börja jobba på cafét här i byn, och där finns påfåglar. Chefen, som sett mig träna hundarna, vill att jag klickertränar fåglarna om det går, och fixar nån form av uppvisning, fniss.
#2 Gud vad roligt! Det tycker jag absolut att du ska prova!
Kanske kan du be chefen att sponsra ett chickencamp, så har du gott med grundträning för att sätta igång med påfåglarna ;)
Ska bli hur kul som helst :)
Vilken häftig grej! =) Och som petrakarin skriver så är det nog som andra fåglar avseende träning. ;) Återkoppla gärna till oss hur det går!
//Lina
#5 ja, hahaha, jag blev jätteglad när hon frågade om jag inte kunde prova, eftersom det verkade så effektivt på hundarna. Jag ska börja jobba där i mitten av maj, och ska starta klickerträningen med påfåglarna när de släpps ut… det blir när det blir helt barmark här… och det ska väl inte bli senare än mitten-slutet av maj :) :) :) Jag kommer att ha kontakt här för tips och råd :)
Vad häftigt! :) Skriv gärna här hur det går sen :)
Vad jag har hört så ska påfåglar vara riktigt smarta och lättränade djur
Lycka till!
Uppdatering. Jag hann klicka in Kalle, som tuppen hette, jobbade lite med inkallning och det gick superbra, men han blev sjuk och behandlingen bet inte, så han blev tvungen avlivas.
En ny tupp köptes in för lite mer än en vecka sedan, en ungtupp. Toppen tänkte jag, det blir ännu lättare säkert, att klickerträna en ung påfågel. Vi hade honom i uteburen första veckan, ja förutom på nätterna då, och skulle släppa ut honom i parken i lördags första gången. När han kom ut i uteburen så flög han rakt upp i burtaket och bröt nacken. Han slog alltså ihjäl sig. Nu köps det inte in någon fler påfågel i år, utan det blir först nästa år.
Oj jösses vilken otur. :(
Dom hade inga hönor?
Men ändå roligt att du hann prova, häftigt.
#10 Jo, En gammal höna, fast hon ska lämnas iväg nu så att hon inte behöver gå ensam.
Det var verkligen maximal otur. ;(
//Lina