Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etikett: allmänt-om-klickerträning
Läst 742 ggr
Searchingmoonwolf
0

Uups, för länge paus me träning

Hejsan.

Märkte idag att det har gått för länge sen jag senast tränat lite mer strukturellt. Uups! Skäms Valpen på halvt år kunde inte längre spontant ta upp olika grejs utan tog enbart det som vi nyligen tränat lite mer på, liggandet. Såå.. jag får backa lite i träningen. "Spontana" klickerträningspass helt enkelt.

Nu vill valpen bara ligga och komma till min sida, de två vi faktiskt har tränat kanske mest på.

Har på nåt vis tappat suget me träningen, så som jag ren sagt i ett annat inlägg… Obestämd

Kram!

Psst. Kanske mer ett försök att få nån att peppa mig än en fråga!

drika
1

Kolla på videor där andra klickertränar, ex youtube så kanske suget kmr tillbaka:)

Hälsningar

Fredrika

Chieko
0

Hejja hejja kom igen! Träna lite för min skull, jag är supersugen på att klicka hund! Har en kanin som mest gör utfall som targetsticken ^^ Det är så svårt att veta om den fattar, en hund känns lättare ;) Så jag peppar dig, tänk vad härligt när valpen är nöjd och trött och ligger och vilar efter. Och tänk så kul att kunna visa upp vad den lärt sig. Och att göra något tillsammans! Peppa peppa peppa Skrattande

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Searchingmoonwolf
0

#1 tackar. har gjort det oxå.

#2 Tackar för peppningen! Hur är det att klicka en kanin? Hmm.. lättare lättare, beror på hunden. tihii.

Det som fattas är nog dagsrutiner. Har just slutat sommarjobbet o kommer att ha fyra veckor ledigt nu, åtminstone…

slarvigt
0

#3 Det går utmärkt att klickerträna kanin :) Min kan hittills "stå" och "snurra runt". Jag har dock också kommit av mig lite i träningen känner jag, för mycket jobbande på senare tid. Nu har jag dock semester alldeles snart så då blir det ju förhoppningsvis mer :)