Klicka in sig själv
Jag har väldigt svårt för att klicka, jag vet inte men det blir svårt att veta när man ska klicka (jag vet egentligen men när jag väl klickar blir jag förvirrad) ge godis och berömma.
Min hund är duktig och börjar förstå klicket, nu kan han många tricks och så sedan tidigare och anledningn till att jag valde att klicka in honom var för att själv få in vanan.
Men allt blir så förvirrat xd
Tips?
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag är inte säker på vad du menar är det som blir "förvirrat", men det man ofta har svårt för är tajmingen, både tajmingen för själva klicket och mellan klick och belöning.
Detta kan du träna dig själv i.
En tajmingövning är att ha en boll i ena handen och klickern i den andra, släpp bollen från luften och klicka varje gång bollen går i marken. Svårare än man tror ;) En liknande övning är att sätta sig framför teven, välj ett ord, en rörelse eller liknande och klicka varje gång det uppkommer.
En annan övning som jag gillar behandlar tajmingen mellan klick och godis. Ställ en skål framför dig (gärna hyffsat liten), proppa fickan full med godis (ficka i byxa, jacka eller tröja, ej löst i behållare eller dyl.), ha en hand fri och håll en klicker i ena handen.
Sedan börjar du; 1 klicka, 2 ta en godis ur fickan, 3 släpp godisen framför dig.
Se hur snabbt du kan göra detta tio gånger på raken och hur många godisar du lyckas träffa i skålen.