Annat ljud än klicker
Min ena hund är inte alls så glad i ljudet av klickern. Jag kan därför bara göra väldigt simpla saker och inte krävs så mycket av henne, då känner hon sig obekväm i det. Så tänkte att jag skulle börja om från början och "klicka" in henne, fast med något annat ljud.
Någon som har tips på vad man skulle kunna använda? 
Mvh Jenna
Pip med pipleksak? :) Man får välja en som inte låter så mycket dock. Eller så kan man knäppa med fingrarna, men då kan klickandet gå förlorat om man slinter.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ja precis de är det som är så svårt. Då måste det vara en pipleksak som inte låter som någon annan. Sen knäpper jag alltid i fingrarna när jag vill att dom inte lyssnar första gången jag säger något till dom ^^
Svårt! :)
Mvh Jenna

Kan det finnas nått bland barnlekaker som skulle kunna fungera? En bil som tutar, en skallra, en leksakstelefon… en pruttkudde ;)
Du kan ju använda munnen för att göra olika ljud? :)
Bläckpenna?
visselpipa`?
är det bara pga ljudet hon känner sig "obekväm"? för isåfall vet jag inte om det blir bättre med nånting annat.. har det hänt nånting när ni tränat som kan ha påverkat negativt? ställer du för stora krav? förstår hon riktigt vad du menar? provat med mindre steg?
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Locket från en syltburk, den där vacuumtester. Kanskenhsr ett mildare ljud? Att trycka in med. Tummen på en plastflaska kanse låter mindre skrämmande?