Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 712 ggr
Ratlings
0

Förvirrande dubbelt budskap?

Jag försöker lära "min" hund att inte tigga. Alltså belönar jag när han tittar bort när jag har godis. Men samtidigt, så vill jag ha ögonkontakt vid andra tillfällen, tex. när han ska få sin mat sitter han alltid och har ögonkontakt innan han får sitt "varsågod". Blir inte detta konstigt för hunden?

// Lise
When nothing goes right, go left!

E-l-vira
0

Du kan ju välja att alltid träna på det vid köksbordet/soffbordet eller var det nu är han inte får tigga, och fortsätta med ögonkontakten vid hans matplats och i andra situationer då bör han inte bli allt för förvirrad :)

Tänk på att du kan träna bort tiggeriet på andra sätt. T.ex. kan du träna in en filt eller något på golvet som han inte får lämna när ni äter.

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Ratlings
0

#1 Tack får testa det Glad

// Lise

reverse
1

Det kan kanske vara lättare och tydligare att lära din hund att mest lönsamt är det att ligga i sin bädd/bakom tröskeln till rummet där du äter/annan lämplig plats när du sätter dig till bords. Om det leder till eftertraktade belöningar att hålla sig borta från dig när du äter, så kommer din hund orientera sig till den platsen istället.

//Lina

Ratlings
0

Får testa det! Tack

// Lise