Klicker träna valp?
Hur gammal bör valpen vara innan man börjar "klicka" med den.?
Dett finns en uppsjö av "klickers" att välja mellan vilken är bäst?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag själv började klicka in min valp när han hade varit här i 1 vecka, alltså var han 9 veckor gammal.
Jag har börjar med kontaktövningar och det har funkat super.
Det man får tänka på är att absolut inte jobba för länge, för valpar blir ju trötta väldigt fort. :)
Klicker är en smaksak, jag har både en I-click, men även en "vanlig" boxklicker som jag har satt lite häftmassa i så den inte låter så högt. Du får helt enkelt känna efter vilken du trivs bäst med. :)
På videon så klickertränar vi kontakt. :) Dock är han 10 veckor här :)
Vilken söting,visst hade han vitt på tassarna?
Va bra, hämtar valpen om två veckor och då kan jag börja "klicka" så småningom. Såg att du inte bor så långt ifrån mig. Kurserna låter intressant. Är det du som håller i dem?
Ja han har lite vitt på varje tass :)
Positiva Hund samarbeter numer med Hundglädje, du får gärna kika in på våran hemsida: www.hundgladje.nu.
Vi är tre instruktörer som jobbar ihop och kommer hålla kurser i både sannahed, kumla, sköllersta och hällabrottet. :)
#0 Du kan börja klicka in din valp omgående. Loke, min aussie, var 10 veckor när jag satte igång, vi hämtade hem honom när han var 9 veckor. Jag hade den traditionella boxklickern från början. Klickade den i min ficka första tiden, utifall att han skulle tycka ljudet var för högt. Utomhus är den väldigt bra eftersom den hörs långt. Jag har även en i-click, den använder jag för det mesta inomhus eftersom ljudet är mildare. Med boxklickern är det viktigt att aldrig klicka nära hundens huvud (eller ditt eget för den delen, det kommer ringa i örat ett tag då kan jag intyga…). Det finns liksom inget ¤farligt¤ med att klicka hunden, så du behöver inte oroa dig för att sätta igång för snabbt eller så. Man kräver ju inte elitlydnadsträning på en valp liksom, utan håller det ju på en nivå som tidigare nämnda kontaktövningar, lite sitt och ligg och annan grundläggande vardagslydnad samt uppfostran som exempelvis att tugga på rätt saker, inte ta från matbordet osv. 
//Lina
#3 Bra! Jag har länkat till dig från min nya blogg och kikar in där när det är dags!
#4 Hjärtligt tack för tipset! Ska köpa båda och använda dem rätt.
Klickern fungerar väl bara som en förstärkning och grunden lägger man ju på alla valpar, ser fram emot fler videos
#5 Åh vad trevligt!