Mina frågor om klickerträning
Jag kände att jag lika gärna kan ha en tråd för alla mina frågor, istället för att göra olika inlägg hela tiden, då det dyker upp lite frågor titt och tätt.
Den frågan jag har just nu är, när man tränar stanna, är det bäst att belöna när han stannat ett tag då? Eller ja, det låter ju rätt uppenbart kanske… 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Jag förstår nog inte riktigt frågan, det beror ju på hur långt du har kommit i träningen? :)
Medarbetare på klickerträning.ifokus
Han kan stanna egentligen, men vi tränar på att låta bli burarna, att han ska komma och sen stanna hos mig. Problemet är väl egentligen att han går så snabbt han har fått belöningen.
// Lise
Om jag har fattat rätt så vid t.ex inkallning så vill du att han inte bara ska ta belöningen och sen sticka?
I så fall så kan du ju träna in att han ska vara kvar en stund genom att belöna först när han kommer och sen med en andra gobit visa att han ska sitta och belöna igen.
Detta gör att hunden så småningom kommer in och sätter sig och därmed får in lite mer stadga.
Förstod jag rätt och förstår du hur jag menar? :P
#3 Helt rätt! Tack! 
// Lise
#4 Ett annat förslag är att du varierar med lekbelöningar där ni leer tillsammans, t.ex. dragkamp, d sker ju det roliga hos dig och hunden behöver inte ha s brttm iväg :)
Medarbetare på klickerträning.ifokus
Får testa olika saker och se vad som funkar bäst 
// Lise
Du kan variera dom båda, behöver inte bara välja en :)
Precis, han är inte så jätte förtjust i leker inne så det kan bli lite svårare men jag kan ju alltid prova 
// Lise