Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etikett: tricks-aktivering
Läst 1345 ggr
Gerro
0

Katt - Vad ska jag lära honom?

Hejsan!

Har en siames kille på 2 år som kan sitt, hälsa (Han hoppar upp på två ben & sträcker fram tassen & hälsar), high five & som är lite tränad i koppel :)

Men vill lära honom mer!
Har ni några tips på vad jag kan lära honom? :)
Och hur isånna fall?

Tacksam för svar!

ChristineF
1

Kul att ni tränar :)

Siameser brukar ju vara rätt pratglada så kanske kan ni köra en variant på hundens "skall", fast istället "mjau" :D Håll upp något smaskigt och klicka för ljud och lägg till kommando, vore riktigt häftigt!

Sofy
1

#1 Jag lärde mina katter att jama när jag ropar deras namn, det är sjukt praktist när man undrar vart katten håller hus. Oftast hör jag då ett litet mjau från under soffan eller garderoben när jag letar efter dom, sååå gulligt.

Ragdollen jamar även när jag ropar på illern och de sover ihop, illrar är ju inte så pratglada så hon för hans talan så matte slipper oroa sig

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

ChristineF
0

#2 Hihi vad gulligt och praktiskt! :D

Gerro
0

Hahah har försökt & det funkar faktiskt ibland :)

Hahah va gulligt!

Pyretstylee
0

Jag såg på animal planet en katt som hade lärt sig att slå på tassen på en "pinne" men kom på att han kunde redan high five. Men hon hade även lärt den hoppa genom en hoppring i olika höjder och snurra runt.

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Gerro
0

Ja men det kan jag försöka att lära honom :)
Tack!

Pyretstylee
0

Menar ju rockring men det kanske du förstod ;)

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Gerro
0

Haha ja det förstod jag! ;)

Har varit lite lat med att klickerträna honom men ska kanske lära honom något nytt nu på lovet om jag har tid :)

[Lisa_Nowa]
0

Snurra runt kanske?

WornOut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kisse kan sitt, vacker tass, puss, "pang", "upp", sitt fiint och targeta.

Puss väntade jag ut och klickade in.
Upp innebär att hon ska ställa/sätta sig upp från liggande. Använde target.
Sitt fint lärde jag också in med target (hon sitter på rumpan med framtassarna i luften)
Pang innebär att när jag säger det slänger hon sig på sidan(spela död) ;) Hjälpte henne de två-tre första gångerna genom att peka med ett finger mot sidan på henne, vilket gjorde att hon vände på huvudet och lutade sig "utåt".

Gerro
0

Wow!
Ska nog sno några utav dina trix & testa på min lilla hårboll ;)

Har varit vääldigt lat med att träna honom på sistone, men får se när jag har tid & ork att lära honom något nytt ^^