Litteratur
Kan ni rekommendera någon bra bok om hundträning med positiv förstärkning? Jag har ännu inte hund, men vill gärna ha och vill då ha koll på sådant här i så stor mån som möjligt redan innan.
En snabb sökning på bibliotekskatalogen där jag bor ger alternativet "100 % positiv vardagslydnad" (Arne Aarrestad, 2011). Är det någon som vet om den är bra?
Jag vill också veta hur bra den boken är. Har tänkt köpa den länge nu men den är så jäkla dyr:/ (den finns inte på bibblan här)
Tack för putten, nu har jag publicerat ett boktips här som jag haft legandes ett tag 😉 Skjut inte hunden, en toppenbok enligt mig!
Boken du nämner har jag ingen koll på tyvärr.
Medarbetare på klickerträning.ifokus
Jag har inte läst den boken du nämner men många andra bra! 🙂
Jag kan, förutom Skjut inte hunden, tipsa om bland annat Vardagslydnad med klicker av Åsa Jakobsson och Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt.
#3 Tack så mycket! Ska kolla in dem också!
"Vardagslydnad med klicker" fanns på det lokala biblioteket så nu är den lånad, plus en annan om freestyle (där ju samma principer finns beskrivna). Senare ska jag ta mig till stadsbiblioteket och låna de andra också :)
Ett tips är Lydnadsträning i teori och praktik. Den brukar även kallas för "klickerbibeln" och innehåller i stort sett allt man kan göra med klicker och hur man lär in steg för steg. OTROLIGT bra om ni frågar mig :)
#6 Låter grymt! Ska titta efter den!
#6 har funderat på att köpa den boken men den kostar strax över femhundringen så det får bli när jag blir rik ;) (den finns inte på bibblan här)