Klickerträning iFokus

Klickerträning

Etikettallmänt-om-klickerträning
Läst 651 ggr
brukis
0

Fot höger sida omöjligt

Ja precis som det låter jag har tidigare lärt prix med hjälp av klossträning få in fotposition men nu när han är ca19mån gammal kom jag ju på att man kan försöka ha ett kommando för samma sak utom att det är på höger sida så jag försökte gå tillbaka till klossen men andra hållet så att säga men han förstår verkligen inte. Han bjuder bara på ena hållet hur mkt olika sätt jag än försöker med eftersom de är så inrutat med vä sida. Nån som har några bra tips som jag kan apa efter :D

You can never change the past but you can do different in the future

reverse
1

Ja, det blir ofta så att en sida/ett håll osv snabbt blir dominant om man inte tidigt börjar träna åt båda håll och så. Du får troligen börja med miniministeg åt rätt håll så att han har chansen att lyckas och börja begripa att även andra hållet lönar sig. Har han stora problem skulle jag kanske gå in styra honom lite de första gångerna, kan du tex få honom att röra sig åt rätt håll genom lure:ing?

//Lina

brukis
0

Lureing gick som dåligt kan vara jag som visat fel men de funkade iaf inte. Men har hittat ett annat sätt genom att stå på väldigt trånga utrymmen så han bara kan gå åt ena hållet. Tror även jg hade lite för höga krav så nu går klickern varm istället se hur de artar sig :)

You can never change the past but you can do different in the future